Online fórumon mutatták be a Városliget környezetének és benne a Szegedi úti új közúti-villamos felüljáró, illetve a kapcsolódó új Rákosrendező állomás közlekedésfejlesztési tanulmányterveit.
Vitézy Dávid hétfői prezentációjában bemutatta: a 3-as villamosgyűrű tervezett meghosszabbítását, a Rákosrendező vasútállomás felett átívelő, Szegedi úti felüljáró kialakítását, a kapcsolódó, tervezett közúti-, kerékpáros- és gyalogos hálózatot, valamint a Mexikói úti M1 metró végállomáshoz tervezett P+R parkolóházakat.
A fórumon felszólalt és prezentált a XIII. és XIV. kerület főépítésze is, ismertetve a két kerület képviselő-testületének támogató határozatait a beruházásokról és egyben kiemelve a feltételeiket, továbbfejlesztési javaslataikat. Fontos, hogy a felüljáró létesítését a villamossal együtt mindkét kerület támogatja – jegyzi meg a BFK vezérigazgatója keddig Facebook- bejegyzésében hozzátéve, hogy Zugló és Angyalföld számos észrevételét már beépítették a tervekbe, de sokat fognak még egyeztetni.
Vitézy Dávid szerint a tervezett intézkedések alapvető célja, hogy minél többen autó helyett vagy az autóról közösségi közlekedésre átszállva közlekedjenek, hogy megszűnjön a Városligeten áthaladó autóforgalom, továbbá a XIII. és XIV. kerület között közvetlen összekötés megteremtése, anélkül, hogy az M3-as forgalma Angyalföld vagy Zugló belső úthálózatát terhelné.
Távlati vízió: Szegedi úti felüljáró, Rákosrendező vasútállomás, Kisföldalatti állomás, Rákosrendező távlati városfejlesztés. Vitézy Dávid/Facebook Mint olvasható, a Szegedi úti felüljáró fontos, régóta hiányzó kapcsolatot pótol a XIII. és XIV. kerületközpontok között, és lehetőséget biztosít a 3-as villamosgyűrű meghosszabbítására, a közúti-, kerékpáros- és gyalogos átközlekedés feltételeinek javítására.
Ez a híd Rákosrendező fölött az 50-es évek óta szerepel a tervekben, ma is része a főváros hivatalos dokumentumainak, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2019-ben döntött arról, hogy meg kell építeni, tehát a főváros jelenlegi vezetése is támogatja.